COMBERA

Alles over ondersteuning voor professionele en particuliere vraagstukken bij COMBERA

Met Evermood heeft COMBERA een naadloze oplossing voor ondersteuning van haar medewerkers geïmplementeerd en neemt daarmee ook gerichtere verdere maatregelen.

Gut zu wissen

Hoeveel werknemers heeft COMBERA?

COMBERA GmbH heeft momenteel ongeveer 380 mensen in dienst en heeft, afhankelijk van de taak, toegang tot een pool van ~500 leasereizigers, ~200 mobiele verkopers en ~1000 promotors.

Voor welke onderwerpen gebruik je Evermood bij COMBERA?

We bieden alle onderwerpen aan die Evermood aanbiedt en maken ook gebruik van de nieuwe online webinars. Dit omvat gezondheidsproblemen, het omgaan met conflicten en stresssituaties, stressmanagement, executive counseling, burn-out- of depressiepreventie, ondersteuning bij privé- en familieproblemen, en ethische en nalevingskwesties.

Welke contactpunten zijn geïntegreerd in Evermood?

Om een volledig scala aan ondersteuning te bieden, hebben we interne vertegenwoordigers uit alle COMBERA-gebieden geïntegreerd en openbare hulporganisaties opgericht in Evermood.

Wie viele Mitarbeitende hat COMBERA?

Die COMBERA GmbH beschäftigt derzeit rund 380 Mitarbeitende und kann, je nach Aufgabenstellung, auf einen Pool von ~500 Leasing-Reisenden, ~200 Mobile Merchandiser:innen und ~1000 Promoter:innen zugreifen.

Für welche Themen setzt ihr Evermood bei COMBERA ein?

Wir bieten alle von Evermood angebotenen Themen an und nutzen auch die neuen Online-Webinare. Das umfasst u.a. gesundheitlichen Anliegen, den Umgang mit Konflikt- und Belastungssituationen, Stressmanagement, Führungskräfte-Beratung, Burnout- oder Depressions-Prävention, die Unterstützung bei privaten bzw. familiären Anliegen und Themen zu Ethik & Compliance.

Welche Anlaufstellen sind in Evermood integriert?

Für ein lückenloses Unterstützungsangebot haben wir interne Vertrauenspersonen aus allen COMBERA Bereichen und etablierte öffentliche Hilfestellen in Evermood eingebunden.

Over COMBERA

COMBERA GmbH uit München is sinds 1976 actief op de Duitse markt. COMBERA is een van de toonaangevende full-service bureaus op het gebied van POS-marketing en de specialist voor tactische en strategische verkoopondersteuning, gevestigd in München en Leipzig.

Waar gebruik je Evermood voor bij COMBERA?

We geven om je! — Bij COMBERA waarderen we een eerlijke en gezonde werkomgeving waarin we elkaar met respect en waardering behandelen. Evermood ondersteunt ons daarbij. Met de mediatheek van Evermood promoten we de sociale en gezondheidsvaardigheden van onze collega's en versterken we op deze manier onze teamcultuur.

„Evermood reikt onze medewerkers en managers ideeën aan om proactief en onafhankelijk hun geestelijke gezondheid te versterken. Professionele en privéonderwerpen, conflicten, moeilijke gesprekken en nog veel meer — ook individuele benaderingen worden gepresenteerd. Een tool die ons inspireert.”

— Gabriele Wenzler, ontwikkeling van personeelszaken

Waarom heb je hiervoor voor Evermood gekozen?

Een essentieel punt voor ons was dat we ons COMBERA-team niet alleen een 24/7 ondersteuningsplatform bieden, maar ook gerichte verdere maatregelen uit het aanbod konden afleiden. Met de gebruiksstatistieken van Evermood kunnen we zien op welke gebieden onze collega's het meest op zoek zijn naar ondersteuning. Dit helpt COMBERA om op precies deze gebieden concrete aanbiedingen te doen.

„Bij Evermood hadden we vanaf het begin de kans om dingen op voet van gelijkheid vorm te geven en ook om Combera's eigen content op ons platform te integreren. Dit is het alles-in-één platform voor werknemersondersteuning door middel van digitale kennisoverdracht. Ons team profiteert hiervan, dat 24/7 toegang heeft tot inhoud en ondersteuning, en de anonimiteit, inclusief gegevensbescherming, wordt altijd gehandhaafd.”

— Bettina Kramer, bedrijfscommunicatie

Wat is je conclusie over de samenwerking tot nu toe en wat zou je willen voor de toekomst?

Bij COMBERA zijn we erg tevreden over de samenwerking en ondersteuning en waarderen we vooral de open en transparante communicatie. Dit maakt onze uitwisseling heel persoonlijk en productief.

Het dienstenpakket van Evermood wordt ook zeer gewaardeerd door onze managers, waaronder bijvoorbeeld plaatsing bij experts uit verschillende vakgebieden, netwerkmogelijkheden en snelle en professionele ondersteuning door onze contactpersoon Marie Nitze.

Over het algemeen hadden we verwacht dat het gebruik van het platform door ons COMBERA-team nog hoger zou zijn, maar de anonieme chatfunctie wordt vaak gebruikt en is daarom een goede manier om contact op te nemen. Met de communicatiecampagnes van Evermood werken we aan het verhogen en hoog houden van het totale gebruikspercentage.

Voor de toekomst zouden we bij COMBERA graag nog meer inhoud zien over onderwerpen zoals compliance, werken op het thuiskantoor (bijv. leiderschap, zelforganisatie) en teambuilding. We zouden ook graag een meer gedetailleerde evaluatie van de statistieken in het dashboard zien, maar daar is het team al mee bezig.

Bied jouw medewerkers de kans optimaal te presteren terwijl ze gezond en gelukkig blijven!