d.velop

Een modern communicatiekanaal voor wederzijds vertrouwen

d.velop is een internationaal actief softwarebedrijf uit Münsterland en ondersteunt organisaties bij het digitaliseren van hun bedrijfsprocessen.

Gut zu wissen

Hoeveel mensen heeft het bedrijf momenteel in dienst?

We zijn momenteel 750 collega's in de d.velop Group.

Voor welke onderwerpen gebruik je Evermood?

We gebruiken Evermood op het gebied van culturele feedback, sociale conflicten en gezondheidsproblemen.

Welke vertrouwenspersonen zijn betrokken bij Evermood?

Ons team voor mensen en cultuur.

Juliana, wat is je doel als Director of People & Culture bij d.velop AG?

Wat ons bij d.velop AG motiveert en drijft, zijn de mensen die met ons samenwerken om d.velop elke dag nog succesvoller te maken. En het is de speciale d.velop-cultuur waarin we allemaal samenwerken, weerstand overwinnen en succes vieren. Het is daarom belangrijk voor ons om mensen en cultuur op de best mogelijke manier te promoten. Om deze reden heeft onze afdeling vorig jaar haar naam veranderd van HR naar People & Culture.

Wat maakt mensen en cultuur zo bijzonder bij d.velop?

We zien onszelf als een centraal aanspreekpunt en ondersteuning voor onze medewerkers in alle fasen van hun leven. Als werkgever willen we dit inzicht volgen — of het nu gaat om gezondheid, het stichten van een gezin of professionele zaken.

Dit kan echter alleen worden bereikt in een werkomgeving en samenwerking die gekenmerkt wordt door groot vertrouwen.

Evermood helpt ons om precies deze omgeving uit te breiden en het wederzijdse vertrouwen verder te versterken.

„Als team van People & Culture hebben we Evermood geïntroduceerd als een elegante digitale manier om in contact te komen met onze medewerkers en om culturele feedback en zorgen van onze medewerkers in een vroeg stadium te identificeren en op te lossen.”

— Juliana Kortmann, directeur Mens en Cultuur bij d.velop AG

Wat zijn de belangrijkste toegevoegde waarden van Evermood voor jou?

Het is belangrijk voor ons om onze vertrouwenscultuur verder te versterken en er te allen tijde voor onze medewerkers te zijn. De toegevoegde waarde voor ons ligt in het bieden van ondersteuning, zelfs voor gevoelige kwesties die ons anders niet of te laat zouden hebben bereikt.

We zien ook een trend dat de manier van communiceren verandert. Medewerkers willen op verschillende manieren contact met hen opnemen. Om onze talenten lang te behouden en de best mogelijke ondersteuning te bieden in crisis- en conflictsituaties, willen we daarom graag nieuwe en innovatieve wegen inslaan.

In Evermood hebben we een partner gevonden die hiervoor een moderne oplossing biedt en voortdurend in nauwe samenwerking ontwikkelt om optimaal te voldoen aan de hierboven genoemde eisen.

Hoe gebruik je Evermood?

Zelfs met de introductie van Evermood kregen we veel positieve feedback van onze medewerkers. Ik denk dat het een belangrijke impuls was om te laten zien dat we als vertrouwensorganisatie altijd een open oor hebben en problemen willen aanpakken in plaats van ze te stigmatiseren — of dat nu persoonlijk of anoniem is.

We hebben ons bewust breed gepositioneerd om alle belangrijke onderwerpen en zorgen van onze medewerkers te behandelen. Vooral zorgen op het gebied van culturele feedback helpen ons om de vinger aan de pols te houden van ons personeel en om vroeg en snel te kunnen handelen, zodat er in de eerste plaats zelfs geen ernstige conflicten ontstaan.

We gebruiken het platform als startpunt om eerst preventief advies te vragen over verschillende zaken. Zeker in de nasleep van de coronapandemie vinden we het belangrijk dat onze medewerkers een laagdrempelig en digitaal aanspreekpunt hebben. Het is ook mogelijk om je door te verwijzen naar onze externe bedrijfspsycholoog.

conclusie

Evermood biedt geweldige ondersteuning voor ons bedrijf en andere organisaties die een cultuur van vertrouwen willen creëren of consolideren en die onder andere overwegen om hun adviesdiensten te digitaliseren. Als gerichte maatregel helpt het om stigma's te doorbreken en de ondersteuning van werknemers holistischer te maken.

We houden vooral van het preventieve karakter van het platform en de mogelijkheid om onze medewerkers met een paar klikken in contact te brengen met geschikte, betrouwbare mensen. Op deze manier willen we werknemers sensibiliseren voor culturele en gezondheidskwesties, hen in staat stellen om proactief crisis- en conflictsituaties aan te pakken en hen te allen tijde gekwalificeerde ondersteuning bieden.

We kijken uit naar verdere samenwerking en zijn benieuwd waar de reis ons naartoe zal brengen.

Bied jouw medewerkers de kans optimaal te presteren terwijl ze gezond en gelukkig blijven!