LVM Verzekeringen

Zo digitaliseert LVM haar bestaande adviesdiensten

Met Evermood breidt LVM Insurance haar persoonlijke coachingsdiensten op locatie uit om het voor werknemers en managers gemakkelijker te maken om 24 uur per dag een consult te starten.

Gut zu wissen

Hoeveel werknemers heeft LVM?

Ons team bestaat uit ongeveer 3.600 medewerkers op het hoofdkantoor van het bedrijf in Münster en in het verkoopteam in loondienst.

Voor welke onderwerpen gebruik je Evermood bij LVM?

Voor ondersteuning bij psychosociale problemen, met name op het gebied van:

- Gezondheid (bijv. stressmanagement, uitputting en burn-out, verslaving, psychische aandoeningen, BEM)

- Bedrijfscultuur en -ethiek (bijv. teamconflicten, pesten, seksuele intimidatie, discriminatie)

Welke contactpunten zijn geïntegreerd in Evermood?

Er zijn in totaal ongeveer 15 vertrouwenspersonen — waaronder interne sociale hulpverlening, de ondernemingsraad, BEM-assistenten, vertegenwoordigers van ernstig gehandicapten, bedrijfs- en personeelsontwikkeling en het AGG-klachtenbureau.

Waarom is het voor werknemers de moeite waard om in een vroeg stadium hulp te zoeken bij conflicten en crises?

In mijn jarenlange ervaring op het gebied van sociale begeleiding heb ik gemerkt dat werknemers die advies zoeken vaak erg terughoudend zijn voordat ze een persoonlijk adviesgesprek zoeken. Het toegeven van een professionele of persoonlijke crisis is voor velen van ons een overwinning. Daarom stellen we het gesprek vaak liever uit. Tot het leed zo hoog is dat ik mijn gewone werk niet meer kan doen of ik door ziekte afwezig ben. Er is een groot potentieel om de tijd tussen het begin van een uitdaging en het zoeken naar hulp te verkorten. Dit kan BEM-gevallen voorkomen, ziektedagen verminderen en ieders welzijn bevorderen.

Wat heeft je overtuigd van Evermood?

Voor mij is Evermood een ideale en actuele aanvulling op onze reeds zeer goed ontwikkelde persoonlijke adviesdiensten.

Ik was onder de indruk van de anonieme toegang: alle medewerkers hebben vanaf elk apparaat toegang tot het aanbod. Dit verlaagt de drempel en bevordert een vroege discussie over de betreffende kwestie.

Ik was ook onder de indruk van de indeling van de mediabibliotheek: zowel de kwaliteit van de videobijdragen als het ontwerp. Het was voor ons bijzonder belangrijk dat we het platform zelf konden ontwerpen. Naast onze 15 vertrouwde vertegenwoordigers hebben we bijvoorbeeld onze BEM-video, de reglementaire overeenkomst over verslavingspreventie en ons nieuwe antidiscriminatiebeleid opgenomen. En tot slot, de anonieme chat. Het moet onze persoonlijke adviesdiensten aanvullen door contact op te nemen met het deel van het personeel dat anders te laat of helemaal niet communiceert.

„Ik was ook onder de indruk van de indeling van de mediabibliotheek: zowel de kwaliteit van de videobijdragen als het ontwerp. Het was voor ons bijzonder belangrijk dat we het platform zelf konden ontwerpen.”

— Anke Holste, hoofd Gezondheid en Sociale Zaken

Hoe zorg je ervoor dat het platform ook op lange termijn wordt gebruikt?

Communicatie is essentieel, daarom hebben we samen met onze communicatieafdeling een campagne ontwikkeld waarin we naast flyers of digitale banners ook twee kleine verklarende video's hebben laten ontwikkelen.

Naar mijn mening speelt de ondersteuning van Evermood ook een centrale rol bij het waarborgen van continu gebruik. Het team ondersteunt ons zowel met handige sjablonen voor permanente reclame als door de inhoud van het platform zelf te ontwikkelen, zodat deze interessant blijft voor onze medewerkers.

Bied jouw medewerkers de kans optimaal te presteren terwijl ze gezond en gelukkig blijven!